Udstillinger

Kirkecenteret har løbende forskellige udstillinger

Udstilling i Nykøbing Kirkecenter

ET ANDERLEDES LIV – Malerisk skildring af livet i Bukoba, Tanzania og kostskolen
En udstilling med tegninger og malerier på lærred og papir af elever fra Mugeza Mseto Primary School, den unge kunstner Roman Rickenbacker fra Bukoba samt kunstmaler Finn Have.

Udstillingen vises på Kirkecentret i Nykøbing Mors 7. januar – 18. april 2024. Fernisering den 7. januar 2024 kl. 11.00.

Mugeza Mseto Primary School er kostskole for 150 børn med fysiske handicaps og 100 børn med albinisme samt dagskole for elever bosiddende i området omkring skolen.
Den unge kunstmaler Roman Rickenbacker har deltaget i kunstmaler Finn Haves workshops i Bukoba. Han er nu frivillig hjælpelærer på kostskolen
Kunstmaler Finn Have har under sine ophold i Tanzania 2018, 2019 og 2022 sideløbende med undervisning og workshops arbejdet med egne malerier, hvoraf nogle eksempler vises på udstillingen.
Finn Haves formål med kunstklassen og kunstskolen i Bukoba er at dygtiggøre eleverne til at skildre livet på kostskolen og dagligdagen i Bukoba samt give dem mulighed for på sigt at ernære sig via deres kunst.

Fakta:
Bukoba er venskabsby med Nykøbing Mors
Morsø-U-landsforening er en frivillig forening med forskellige aktiviteter og projekter i Bukoba. Finn Haves kunstprojekter er oprettet med foreningen som partner.

Af Anne Mette Schrader, formand for Morsø-U-landsforening

Udstillingerne kan ses i Kirkekontorets åbningstid.

Alle er velkomne til at komme i kirkecenteret og se udstillingen i kirkekontorets åbningstid eller efter særlig aftale.

Kirkekontoret er åbent alle hverdage kl. 9 – 13, torsdag tillige kl. 15 -17