Kirkekor

Nykøbing Mors Kirkes kor synger med ved alle gudstjenester og vielser i Nykøbing Mors Kirke.

Udover at understøtte menighedens sang til gudstjenester og kirkelige handlinger synger kirkekoret enstemmige og flerstemmige korsatser samt synger sammen med professionelle sangere og musikere ved gudstjenester og koncerter.

Hvad får du ud af at være sanger

• Lærer hvordan du bedst udnytter dit sanger instrument, og udfordre egne kreative og kunstneriske muligheder i musik.
  • Får kendskab til stemmeteori, der er et godt redskab, når du går til eksamen, skal holde oplæg eller undervise.
  • Får udfordring der kan tælle med i dit CV
  • Bliver en del af et hyggeligt fællesskab.
  • Kan synge enstemmig og flerstemmig musik på et solidt musikalsk niveau.
  • Får en god basis sangteknik.
  • Bliver trænet i at læse noder, rytmer og orientere sig i et nodebillede.
  • Får stor kultur indsigt, og får kendskab til musik indenfor forskellige stilarter.
  • Får udviklet gehør og musikalitet.
  • Deltager i arrangementer sammen med dygtige dirigenter og musikere.
  • Giver mulighed for at søge arbejde som sanger i de større byer sideløbende med en videregående studier.
  • Tjener løn samtidig med at du udvikler dig som sanger og musiker.
  • Tidsmæssig overkommelig arbejdsmængde, som passer godt sammen med skole arbejde.
  • Du bliver dygtigere til at spille på dit instrument, når du er sanger.

Vil du være med i kirkens kor?

Alle fra 15 år, som er interesseret i at synge i kirkekoret, kan søge om optagelse i kirkekoret. Kirkekoret øver torsdag fra kl. 15:45 – 17:15 i korlokalet, Kirkecenteret. Korprøverne og de kirkelige tjenester er lønnet. Kontakt organist Birgitte Bonde for yderligere oplysninger.

Birgitte
Bonde