Torsdagssamvær

Den første torsdag i måneden mødes vi i kirkecenteret kl. 14.30 til en hyggelig, oplysende og sjov eftermiddag.

Programmet for torsdagssamvær er varieret med alt fra julehygge til foredrag og sangeftermiddage – så der er noget for enhver smag.

Alle er velkomne!

Alle gange kl. 14.30 – Kaffe inkl. brød: 30 kr.

Torsdagssamvær i vinter/forår 2024/2025:

2024:

3. oktober ”Sorgens mange ansigter”

v/ Kirsten Haaber, (MPC) Konst. Sognepræst. Sorgen har mange ansigter. Sorgen er forunderlig derved, at vi både har fælles træk og følelser, når vi sørger og bearbejder tab. Dertil kommer, at der for hvert enkelt menneske er noget helt særegent. Reaktionsmønstre, billeder, omstændigheder, stemninger og tidligere tab, som alene er vores. Ikke mindst har vi forskellige sprog for at udtrykke, hvordan sorgen bor i os og hvad den gør ved os. Mange fortæller, at de oplever et pres fra omgivelserne om at komme videre og komme over sorgen. Men ofte er det netop det, man ikke kan eller ikke vil. Sorgens mange ansigter handler om forskellige erfaringer af sorg og viser, at hver enkelt af os møder sorgen forskelligt.

7. november ” Fup og Svindel på nettet”

Vi skal passe på hinanden, også på internettet! Tema om FUP OG SVINDEL på nettet. Om hvordan man mere generelt undgår at blive snydt. Oplæg ved Arne Houmøller, forebyggelsesbetjent ved Midt- og Vestjyllands Politi. Mulighed for spørgsmål.

5. december ”Julen banker på”

Vi finder julestemningen frem med en god julefortælling og skønne advents- og julesange. Vi skal selvfølgelig også drikke kaffe og spise æbleskiver.

2025:

16. januar “Højriis Slot”

Susanne Overgaard, historiker, vil fortælle den spændende historie om Højriis Slot, før og nu.

6. februar “Limfjordteatrets fortællekreds”

Den mundlige fortælling er en ældgammel kunstart. I den mundtlige fortællingen opstår der et samspil mellem fortælleren og publikums ordløse medleven. Med sin fortælling og sit kropssprog skaber fortælleren grobund for indre billeddannelse hos publikum. Man er sammen om historien. Velkommen til en skøn eftermiddag, hvor vi skal lytte til skønne fortællinger.

6. marts “Fortælling, musik og sang”

v/Julie ExnerJulie er musikterapeut, psykoterapeut og supervisor.
Hun vil fortælle om sit arbejde på Hospice, hun vil spille for os på sin harpe og så skal vi synge sammen.

3. april “Fællessang”

v/Torben Aas Kjær

Denne torsdags program har overskriften “fællessang”, og vores kirkemusiker, Torben Aas Kjær, vil styre os godt og sikkert gennem en masse sange.

22. maj: Sogneudflugt

Se nærmere information senere