Kirkefestival

Hvert år, i uge 36, holder Nykøbing Mors Kirke kirkefestival.

Nogle spørger måske, hvorfor vi bruger så megen energi på den uge. Vi gør det blandt andet, fordi der kommer ca. 1000 mennesker i kirken og centret i løbet af den uge. Det er en måde at vise, hvad vi laver i kirken. Vi vil gerne have, at så mange som muligt får glæde af de ting vi sætter i værk. Nogle ting er selvfølgelig lavet specielt til festivalen, men mange aktiviteter ligner jo dem, vi har på andre tider af året.

Det er jo en fornøjelse at se kirken fyldt til børnekoncert onsdag formiddag. Den livsglæde og sanglyst er svær ikke at elske. Vi holder foredragsaftener med fuldt hus, og mange gode emner, som giver stof til eftertanke. Kirkefestival er også gudstjenester, der ikke er som de plejer at være, Børnekirke med bålmad, morgensang på Perlen, fællessang, smuk udstilling i kirkecenteret og selvfølgelig en god koncert.

Alle disse ting kan jo kun gennemføres ved at have dedikerede medlemmer i rådet, som bruger meget tid og energi i udvalgene; fordi vi har gode og loyale medarbejdere, som spiller med på, hvad vi kommer med, og en flok af frivillige hjælpere, i blandt andet et festivaludvalg, der hovedsageligt består af frivillige og ansatte. Det er festivaludvalget, der trækker det store læs – og det gør de godt!

Du kan se mere om årets festival under materialer ->

Kirkefestival 2024

OBS! Flyttet til uge 36

Søndag d. 1. september til søndag d. 8. september.

Materiale