Udstillinger

Kirkecenteret har løbende forskellige udstillinger

Nuværende udstilling:

I september måned er udstillingen, i anledning af Kirkefestival i uge 36, plakater fra Kirkefestival i de forgangne 25 år og billeder fra den første Kirkefestival i 1999.

Kommende udstilling:

Tove Lois Andreasen – Portræt og landskabsmaler

Der er fernisering på udstillingen søndag d. 6. oktober efter gudstjenesten.

Gennem de sidste 14 år har jeg malet rigtig mange portrætter. Det startede med de lokale beboer i Vroue, der fik et maleri til festlige lejligheder. Senere blev de lånt tilbage til en udstilling i konfirmandstuen. Der talte man ca. 70 portrætter. Det er med tiden blevet til mange flere portrætter også bestillinger. Jeg tror, nogle mennesker vælger at få et portræt malet, fordi de oplever en større distance til et malet portræt, end de oplever ved fotografiet. Måske er det kunstnerens fortolkningen – kommer mellem portrættet og beskueren. Ud over portrætter maler jeg landskabsmalerier, dog mest med hav – eller vandskaber, som jeg kalder dem hvor dele af kysten ofte er med i maleriet. Havet har rigtig mange ansigter og er i konstant bevægelse. Lyset ændrer sig konstant og dermed farverne. Det gør havmaleriet til en spændende udfordring. Jeg kendere havet utrolig godt da jeg som ung telegrafist, har sejlet kloden rundt op til flere gange og har oplevet havets alle facetter i storm og stille. I dag går jeg langs kysten med kameraet i hånden. Jeg er autodidakt som maler, men gennem mit arbejdsliv, i mange år som voksenunderviser og senere folkeskolelærer, har jeg lært at tilegne mig den viden, der skal til for at udføre en specifik opgave. Og med et par kurser her og der undervejs, har jeg udviklet min malemåde. Jeg har også stor glæde af malefælleskaber, hvor vi mødes maler og udveksler erfaringer med hinanden. Det hele er for mig en lang en læringsproces, hvor det næste maleri helst skal blive lidt bedre end det forrige.

Se min hjemmeside for mere information www.vrouebo.dk
Tove Lois Andreasen Vrouevej 11, 7800 Skive
e-mail: lois.andreasen@gmail.com
mobil: +45 21938182

Udstillingen kan ses i oktober, november og frem til 15. dec. – også i efterårsferien i uge 42

Udstillingerne kan ses i Kirkekontorets åbningstid.

Alle er velkomne til at komme i kirkecenteret og se udstillingen i kirkekontorets åbningstid eller efter særlig aftale.

Kirkekontoret er åbent alle hverdage kl. 9 – 13, torsdag tillige kl. 15 -17