Skip to main content

Stor musik på stort orgel

Vores velklingende orgel “synger” musik af en af byens tidligere organister og gamle Bach

Ved kirkekoncerten torsdag d. 9. juli kl. 19.00 kommer musik af Ivan Høiberg igen til at klinge i kirkerummet efter mange år. Ivan Høiberg var organist ved Nykøbing Kirke i perioden 1991 – 2002. Denne gang er det Tobias Naumann, organist ved Brønderslev Kirke, der vil spille Høibergs musik, og han har desuden også musik af J. S. Bach og Jesper Madsen med i tasken til Nykøbing.

Tobias Naumann er en flittig koncertorganist i såvel ind- som udland. Han kommer fra Saarbrücken (Tyskland) og har studeret orgel og kirkemusik i Frankfurt am Main. Siden 2022 har han boet og arbejdet som organist og kantor ved Brønderslev Kirke.

 

Leave a Reply